Dersin Adı | Klinik İngilizce I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENG 207 | Güz | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Hemşirelik alanına uygun İngilizce kullanarak, verilmiş olan görevleri verimli bir şekilde yerine getirmek amacıyla gerekli becerileri kazandırmak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Üretken becerilere odaklanma, temelde katılımcıların gerçek yaşamdaki sosyal durumlarla etkileşime girme becerileri. Program, hemşirelik endüstrisinin ilgili alanında metinler ve formatlar hazırlama ve anlama, katılımcılara uygun İngilizce kullanarak görev ve görevleri bir hemşire olarak yönetme ve yürütme konusunda bilgi verme ve verme konusunda yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Unit 1: Admitting patients 6-10 / Welcoming a patient on admission / Describing parts of the body | Reading: Parts of the body |
2 | Unit 2: Admitting patients 11-15 / Medical focus: equipment to take patient observations / Ödev 1 | Medical equipments chart |
3 | Unit 2: Caring for patients after operation 16-19 / In recovery / returning a patient to the ward | Reading: Recovery stage |
4 | Unit 2: Caring for patients after operation 20-22 / Talking about pain / Charting and documentation: IV Prescription / Ödev 2 | Post operation phase |
5 | Unit 2: Caring for patients after operation 23-25 / Medical focus: IV infusion equipment / Quiz 1 | |
6 | Extension activity: Vocabulary strategies / Extension activity: Conversation strategies / Consolidation units 1-2 / Ödev 3 | |
7 | Unit 3: Caring for terminally ill patients 26-29 / talking about feelings / Showing empathy / Midterm | Reading: Feelings |
8 | Uygulama 1 | |
9 | Unit 3: Caring for terminally ill patients 30-32 / Medical focus: Pain relief / Palliative Care Pain Assessment using patient information leaflets / Ödev 4 | Reading: Palliative Care Pain |
10 | Unit 4: The District Nurse / Nursing role / Medical focus: wounds | |
11 | Unit 4: The District Nurse / Helping a patient with activities of daily living (ADLs) / Managing embarrassing moments / Ödev 5 | Reading: Embarrassing moments |
12 | Unit 4: The District Nurse / District Nurse Prescription Sheet / Reading medication labels / Quiz 2 | Prescription and charts |
13 | Extension activity: Understanding handovers / Extension activity: Describing wounds / Consolidation Unit 3-4 / Ödev 6 | What is handover? |
14 | Uygulama 2 | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Cambridge English for Nursing, CUP - Virginia Allum & Patricia McGarr- Pre-Intermediate |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Bosher, S. (2008). English for Nursing, Academic Skills (Michigan Series in English for Academic & Professional Purposes) University of Michigan Press / ELT. Grice, T. & Greenan J. (2009). Oxford English for Careers: Nursing 1 (Student's Book) Oxford University Press: UK |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 6 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 12 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 2 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 6 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 5 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. | ||||||
4 |
| ||||||
5 |
| X | |||||
6 |
| ||||||
7 |
| X | |||||
8 |
| ||||||
9 |
| ||||||
10 |
| ||||||
11 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest